יום רביעי, 1 בדצמבר 2010

הצד השני של הבר - טיפ קטן

"חשבון בבקשה"
זה מתחיל או ליתר דיוק ככה זה נגמר
צמד המילים האלו
כל כך משמעותיים
כל כך הרבה משקל
משפיעות על כולם
על המלצר, הברמן, בעל הבית, הסועד, ואפילו השכן....
לא לצעוק,
אני אסביר

ההשפעה על המלצר ובעל הבית, ברורה לכולנו
ולכן אבחר להרחיב על 2 מקרים אחרים:

1. על החבר'ה,
קחו בחשבון, שכאן החשבון עלול להיות החלק הבעייתי של הערב
לפעמים אתם הרבה,
לפעמים חלק הולכים,
לפעמים חלק לא שמים מספיק
איך זה קורה?
וזה תמיד קורה
אתה יודע מה שתית, לא?
אז אתה אמור לדעת כמה להשאיר
לא תורה מסיני...
ובכל זאת זה קורה לי, זה קורה לך, זה קורה לחבר'ה
זה קורה לכולנו.
תופעה נוספת שמתרחשת כאשר החבר'ה מזמינים חשבון,
זה תופעת המחכים...
מכירים אותם?
אלה שמשלמים אחרונים
שסופרים בסוף את הכסף,
רואים כמה חסר ואז שמים
היכול להיות שחלק מהחבר'ה השאירו יותר
אולי – טיפ?
היכול היות שזה קורה כתוצאה מעודף אלכוהול
אם אתה ממש, אבל ממש, שיכור
ואין לך כוח/מוח לחשב....
ואולי זה סתם חוסר כוח כללי כזה...
ואולי, רק אולי...
מישהו בחבר'ה...

2. והשפעה השנייה, החשובה השפעה על הדייט.
אז הנה,
עכשיו הגענו לתכל'ס
אתם בדייט,
שתיתם
צחקתם
אכלתם
דיברתם
וכו, וכו, וכו
הגיע זמן החשבון...

מה עושים?
מי משלם?

לי יש חוקים די בסיסים,
דבר ראשון אוטומטית אני אשלח את היד לארנק
לא יעצור אותי – אני אשלם את החלק שלי, הכל טוב ויפה
כן יעצור אותי – אני אעשה הערכת מצב:
אם לפי דעתי היה דייט טוב, ואני מעוניינת בעוד אחד, אני אתן לו לשלם
ואדרוש שבדייט הבא, אני אשלם
אם הדייט היה גרוע, אני אתעקש לשלם את חלקי
ואם הוא ממש עצבן אותי, וזה קורה
אז שיבושם לו, אני אשתוק ואוודא שהשאיר טיפ
זאת נראית לי אידיאולוגיה די טובה
ואם מישהו קורא את זה, ובמקרה יוצא איתי לדייט
– הוא כבר יבין לבד את הרמז
J

לאחרונה נחשפתי לתופעה מזעזעת -
אני אקרא לה בשם "טריק השירותים"
מזמינים חשבון
ואז אחד מבני הזוג
לרוב הצד הנשי
יעמד ויצהיר "אני הולכ/ת לשירותים"
....

כן, לא להאמין
זה קורה, נשבעת
היא משאירה את הבחור עם החשבון
והמסכן נאלץ לשלם
היא לא עושה מחווה...
...

באופן מפתיע יש לי כמה דברים להגיד בנושא:
לבחורה – את לא מתביישת
לנצל ככה את הבחור
זה לא לעניין
זה עלוב
זה נמוך
זה מוציא את כל הג'נדר שלך
הנשי, היפה
מכוער!
אני מבקשת שלא תעשי את זה שוב
ובחור – איפה עמוד השדרה שלך
מה אתה שולף את הכרטיס ומשלם
חכה עד שהיא תחזור
ואם אתה רוצה לעצבן
תקום ותלך אתה לנוחיות גם כן, איך שהיא תחזור
שגם היא תבהה בחשבון כמה דקות
אה, ובשירותים – קח ת'זמן
....
ועוד משהו לדייטרים
כאן לטיפ יש משמעות – אתה לא רוצה שהיא תחשוב שאתה קמצן
וכנ"ל גם לגביך
וגילוי נאות, כאן, אני חייבת להודות,
הטיפ הזה – הוא גם בשבילי....

תודה



טיפ קטן

תגובה 1:

  1. לאחרונה נחשפתי לתופעה מזעזעת -
    אני אקרא לה בשם "טריק השירותים"
    מזמינים חשבון
    ואז אחד מבני הזוג
    לרוב הצד הנשי
    יעמד ויצהיר "אני הולכ/ת לשירותים"

    לא יאומן כמה זה קורה... ינעל העולם! מזל שאני לא יוצא לדייטים.

    השבמחק