יום שני, 22 בנובמבר 2010

הצד השני של הבר - המ(עצ)בינים

"את צריכה לכתוב על אלה שחושבים שהם מבינים באלכוהול"
אמר לי חבר טוב
שביננו, מבין באלכוהול הרבה יותר ממני.
יאמר לזכותו, שהוא לא מתרברב בזה
הוא לא מתרברב בכלל

בכל מקרה, זה בהשראתו.
ואני מודיע מראש שאני מוצאת ברשומה הזאת מקום לפורקן של תיסכולים רבים
אז עמכם הסליחה....

צילום: segev shilton

לפני כמה ימים נכנסה אלי בחורה לבר וביקשה קוקטייל
"אני רוצה משהו עם קמפרי ואייריש קרים על בסיס וודקה"
"מה?" שאלתי, מופתעת."קמפרי עם מה??"
"כי קמפרי זה מר ואייריש קרים זה מתוק ואני רוצה גם להרגיש את האלכוהול אז וודקה"
הסתכלתי אליה במבט מבולבל
"את בטוחה?"
"כן"
טוב, היא כנראה מבינה.....
אחרי כמה דקות חזרתי עם המשקה שלה
"אה, סליחה" היא אמרה.
הסתובבתי באיטיות מוחקת את החיוך המתנשא מהפרצוף
"כן?"
"זה לא טעים"
די באמת, מה חשבת? שתצרי את הקוקטייל הטוב הבא?
אבל גם הופתעתי כי היא העיזה להגיד שזה לא טעים
אחרי ששאלתי אותה אם היא בטוחה...
החוצפה!
התגובה היחידה שעלתה לי לראש היה לקחת את המשקה ולשפוך אותו עליה
אבל כמובן שהתאפקתי
מזל שהבר לא שלי, הזכרתי לעצמי, אחרת לא היו לי הרבה לקוחות

ואל לשכוח את ההוא שאחרי שלוק מהבירה מצהיר"לבירה יש טעם מוזר"
כן, של בירה....
ומוזר, שכל שאר הבר שותה את אותה הבירה,
ורק אתה, אדוני בעל החך העדין,
מרגיש משהו מוזר
לא נראה לי שכל העולם עקום
נראה לי שרק אתה

אני גם מתה על האניני הטעם,
"אני יכול להבדיל בין וודקה סמירנוף, פינלנדיה ואבסולוט"
וואלה, באמת, זה אתה?

או אלה ששואלים אם אני בטוחה שמזגתי להם וויסקי בושמילס....
..... כי הם הזמינו ג'ימסון
א. כאילו שזה משנה
ב. כן, אני בטוחה
ג. כבר שתית!
במקרה הזה הם מבחינתי יכולים להקיף את התשובה הנכונה


כמובן כשדנים ב"מבינים"
כולנו מכירים את המתחכמים
אלה שבוחנים אותך
"את יודעת כמה אחוזי אלכוהול יש ביין?"
"את יודעת איפה מייצרים את הבירה? או ממה מיצרים את הבירה?"
או מצד שני המצהירים
"סטולי היא לא פחות איכותית מגרייגוס"
"בלנטיינס זה חרא ויסקי"
"אבסינט זה המשקה מדהים"
והמשפט שאני הכי אוהבת "את יודעת, בסופו של דבר, זה הכל עניין של מיתוג"
מיתוג ב... שלי
אם אין לך מה להגיד לי אל תגיד כלום!
בטח שאל תבחן אותי, כי אני בטח לא אדע
ויותר מזה, אל תזרוק הצהרות מטומטמות כי אז אני אחשוב שאתה לא יודע

בקיצור גם אם אתה מדריך ברמנים בזמן אמיתי או ווטאבר
אם בחרת להכנס לי לבר
אני מבקשת, מתחננת...
שב, תזמין, תשתה, תשתוק
ואם אתה מתעקש לנהל שיחה רצינית
תתחיל בכך שתחמיא לי שאני יפה
משם זה כבר יתגלגל

תודה



PICT0314

11 תגובות:

  1. ממש נכון,
    אבל אייריש קרים וקמפרי באמת הולכים טוב ביחד, בעיקר עם מיץ תפוזים.... או המיץ של הזבל, זה גם אפשר.

    השבמחק
  2. וואו, הייתי אומרת שאת ממורמרת משהו מהעבודה שלך... יכול להיות שזה בא מחוסר במשהו...?!? ;)

    השבמחק
  3. חוסר באלכוהול... בעיקר
    כבר יומיים שלא שתיתי

    ועזרי, אם מספיק מיץ תפוזים הכל טעים... הכל עניין של מינונים

    השבמחק
  4. אבל למה תמונה של ג'וני בלו...שימי ויסקי טוב :) רק להראות שאני מבין... ויודע גם להתרברב...

    השבמחק
  5. כפרה עליך, השתדלתי כל כך להוציא אותך ענו וצנוע

    השבמחק
  6. מיה, כפרה עלייך, נשמה, עיניים, מיזגי לי כוס של היין האדום כי רציתי לדעת האם העפיצות שלו מתאימה לבציר 83

    השבמחק
  7. לא מבין מה הבעיה שמישהו אומר לך שלבירה יש טעם משונה, זה קורה.אםזה בגלל החבית או אפילו אותו הבן אדם ( טעם בפהאו לא משנה מה..).ולא אני לא זה ששאל את השאלה הזאת, אם זה קורה לי פשוט או שאני אומר את זה ועובר לבירה אחרת או פשוט עובר לבירה אחרת.
    ואם הברמן מעקם את הפרצוף אני פשוט קם והולך ולא חוזר . ואללה אולי בגלל זה אני לא חוזר..

    השבמחק
  8. מיכל נש', מה שתרצי תמיד

    ולאנונימי, אין בעיה, אין בעיה עם כלום, הכל בסדר. אם תרצה אני אחליף לך את הבירה בשמחה
    וביננו, סביר להניח כמעט תמיד שזה בגלל אותו אדם, ולא בגלל החבית... וזה בסדר, אבל אין הבדל אמיתי בינו לבין הבחורה שאמרה שלא טעים לה...

    השבמחק
  9. אני למדתי עם השנים שבאלכוהול בדרך כלל הכמות מנצחת את האיכות מלבד משקאות נדירים שאסור לבר שמכבד את עצמו להחזיק (וודקה גולד, קגלביץ'...)
    אנינות טעם באלכוהול הומצאה על ידי אנשים שלא יודעים לשתות

    השבמחק
  10. או כאלה עם הרבה כסף לבזבז...

    השבמחק
  11. אין על וודקה גולד, אני לא מתבייש להגיד שאני יודע איפה יש שני בקבוקים שרק מחכים שיפתחו אותם.

    השבמחק